Gaziantep'in İslahiye ilçesindeki Cemil Meriç Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin elektrik ihtiyacı, bahçesine kurulan güneş enerjisi sistemi ile karşılanıyor. Cemil Meriç Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin bahçesine, döner sermaye kar oranı ile 2025 yılında 280 panelli güneş paneli kuruldu. Okul, elde ettiği enerji ile kendi elektrik ihtiyacını karşılamaya başladı. 24 derslikli 260 öğrencinin eğitim gördüğü okulda üretilen elektik sayesinde, pansiyon ve yemekhanenin enerji ihtiyacı karşılanıyor.
'DEVLETE YÜK OLMAMAK ADINA GÜZEL BİR ÇALIŞMA YAPTIK'
Okul müdürü Zeyyat Batur, 'Cemil Meriç Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi olarak kurduğumuz döner sermayemiz ile güneş panellerimizi devlete yük olmamak adına kurarak kendi elektriğimizi üretmeye başladık. Güneş enerjimizle elde ettiğimiz enerji ile 3 binamızın, okul binamız, yemekhane ve pansiyonumuzu bütün elektrik ihtiyacını bu güneş panellerinde karşılıyoruz. Çok karlı. Devlete yük olmamak adına güzel bir çalışma yapmış olduk. 280 panelden 83,3 kilovat enerji elde ediyoruz' dedi.